Strategie

Strategische keuzes leren maken

Deze cluster vertrekt vanuit de vraag wat strategie nu eigenlijk is en gaat dieper in op verschillende strategiemodellen. Leren keuzes maken is belangrijk om succesvol te blijven. In deze cluster strategie proberen we handvaten aan te reiken die bepalend zijn om de juiste keuze te maken. Thema’s die aan bod komen:

Doelgroep

Je wil de strategie van jouw bedrijf verfijnen en tot een strategisch plan voor jouw organisatie komen. Hoe maak je daarin de juiste keuzes zonder op elke opportuniteit te springen?

Programma

Deze cluster vertrekt vanuit de vraag wat strategie nu eigenlijk is en gaat dieper in op verschillende strategiemodellen. Leren keuzes maken is belangrijk om succesvol te blijven. In deze cluster strategie proberen we handvaten aan te reiken die bepalend zijn om de juiste keuze te maken.
Thema’s die aan bod komen:

  • Waarom strategie?
  • Welke waardecreatiestrategie en waardediscipline kies ik?
  • Waarin willen/kunnen we onderscheidend zijn t.o.v. de competitie?
  • Waar en hoe willen/kunnen we groeien?
  • Strategie uitvoeren en meten : van strategiekaart tot KPI’s
  • Voorbeeld van een succesvolle strategie- en uitvoering

Geboeid door ons gevarieerd aanbod? Schrijf je dan hier in voor de door jou gekozen cluster(s).

Datum

Uur

Plaats

di 23 oktober 2018
13:30
De Barrier
di 27 november 2018
17:30
De Barrier
di 18 december 2018
17:30
De Barrier
di 12 februari 2019
17:30
De Barrier
di 2 april 2019
17:30
De Barrier
di 28 mei 2019
17:30
De Barrier
vr 14 juni 2019
18:30
Proclamatie & BBQ
Professor Vincent Molly

Professor

Vincent Molly

Vincent Molly is academic director van het Competence Center Familiebedrijven aan de Antwerp Management School en professor Ondernemerschap en Familiebedrijven aan de KU Leuven – faculteit Economie & Bedrijfswetenschappen. Hij is tevens mede-oprichter van Familymind. Zijn passie en expertise situeren zich in het domein van familiale ondernemingen, bedrijfsoverdracht, ondernemerschap en strategisch en financieel management in kmo’s.