Marketing

Customer experience

Marketing is meer dan adverteren. Marketing evolueert razendsnel van een vage belofte naar een hyper-dynamische realiteit waarin doelgroepen zeer gericht kunnen worden bereikt en marketinginspanningen real time kunnen worden gemeten. Marketing heeft een steeds rijker wordende portefeuille van krachtige instrumenten om te positioneren, segmenteren en ‘targetten’. Maar marketing blijft ook in de eerste plaats op zoek gaan naar de waarde voor de klant. En die waarde wordt steeds rijker gedefinieerd. Uiteindelijk gaat het over het opwaarderen van de beleving van de klant – customer experience – zowel offline als online. In deze cluster geven we een modern inzicht in deze materie. We maken van de ondernemer geen operationele marketeer, maar zorgen er wel voor dat hij of zij als eigenaar-ondernemer een gewapende partij is om strategische beslissingen te nemen die het bedrijf marketing-rijker maken.

Doelgroep

Meer aandacht besteden aan marketing? Meer weten over je eigen waardepropositie? Wil je je bedrijf online actiever in de markt zetten? Twijfel je over je eerste stappen op social media? Hoe krijg ik mijn verhaal tot bij de klant –ook via het internet? Of zoek je naar een evenwicht tussen off- en online communicatie ? Dan ben je bij deze cluster aan het juiste adres!

Programma

  • Wat betekent marketing voor mijn bedrijf?
  • Straffe marketing, dat is een duidelijke waardepropositie.
  • Van waardepropositie naar customer experience.
  • Offline en online marketing, kunnen ze nog zonder mekaar?
  • De klant als lid van een marktsegment of real time en individueel in beeld?

Geboeid door ons gevarieerd aanbod? Schrijf je dan hier in voor de door jou gekozen cluster(s).

Datum

Uur

Plaats

di 17 oktober 2017
13:30
De Barrier
di 14 november 2017
17:30
De Barrier
di 12 december 2017
17:30
De Barrier
di 6 februari 2018
17:30
De Barrier
di 27 maart 2018
17:30
THV
di 15 mei 2018
17:30
De Barrier
vr 15 juni 2018
18:30
Proclamatie & BBQ
* deelname BBQ niet inbegrepen
Professor Piet Pauwels

Professor

Piet Pauwels

Piet Pauwels is professor internationale en industriële marketing. Hij is Decaan van de Faculteit Bedrijfseconomische wetenschappen van de Universiteit Hasselt. Hij doceerde aan de Universiteit van Maastricht en de Vlerick Business School en was gastdocent op universiteiten in de VS, Nederland, Duitsland, België en het VK. Piet trekt de UHasselt-initiatieven rond executive education en ondernemerschap. In 2011 was hij lid van het SALK expertenpanel. Piet leidde en/of begeleidde meer dan 200 marketingstudies voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen.