Innovatie

Innovatie als strategie om de concurrentie voor te blijven

Doelgroep

Je wilt weten hoe je succesvol kan blijven op lange termijn? Betekent innovatief zijn voor jou processen efficiënter maken of zal je op zoek moeten naar nieuwe kanalen of markten? Welke nieuwe diensten en producten zal je moeten ontwikkelen om de concurrentiepositie van jouw organisatie te versterken? Welke vormen van samenwerking zijn dan de beste oplossing voor jouw bedrijf? Hoe kan je het business model van jouw organisatie het beste aanpassen of vernieuwen?

Programma

We vertrekken in deze cluster van de huidige situatie. Wat is je corebusiness vandaag en waar wil je over 10 jaar staan. Producten kan je kopiëren, maar het zijn de businessmodellen die op termijn het concurrentieel verschil zullen maken.
Het onderscheid leren maken tussen core en niet-core. Probleemoplossend innoveren door problemen die de klant ervaart detecteren. Om de slaagkans van een innovatieproject te verhogen is de implementatie en het creëren en stimuleren van een innovatiecultuur van cruciaal belang.

Tijdens de sessies komen onderstaande thema’s uitgebreid aan bod:

  • Businessmodellen
  • Business development
  • Klantgedreven innoveren
  • Service innovatie
  • Productinnovatie
  • Cultuur: innoverend werken stimuleren

Geboeid door ons gevarieerd aanbod? Schrijf je dan hier in voor de door jou gekozen cluster(s).

Datum

Uur

Plaats

di 9 oktober 2018
13:30
De Barrier
di 6 november 2018
17:30
De Barrier
di 4 december 2018
17:30
De Barrier
di 29 januari 2019
17:30
De Barrier
di 19 maart 2019
17:30
De Barrier
di 7 mei 2019
17:30
De Barrier
vr 14 juni 2019
18:30
Proclamatie & BBQ
Professor Chris Delvaux

Professor

Chris Delvaux

Chris Delvaux is management consultant bij THRUST en heeft meer dan 15 jaar ervaring in commerciële innovatie, transformatie en verbetering: business model innovatie, service design en het verbeteren van de commerciële effectiviteit. Vandaag helpt hij organisaties bij commerciële en klantgerichte transformaties. Hij heeft ruime praktijkervaring met KMO’s en grote organisaties in verschillende sectoren. Hij is ook actief als persoonlijke en businesscoach, als trainer, in rekrutering en selectie. Als coach en loopbaanbegeleider helpt hij mensen meer inzicht te krijgen in eigen mogelijkheden, talenten, waarden en interesses. Hij stimuleert en ondersteunt mensen voor het nemen van verantwoordelijkheid en het formuleren van concrete acties voor de eigen loopbaan en persoonlijke ontwikkeling.